خبرهای داغ:
معصوم علیزاده:

ثبت جهانی  نقطه آغاز تحول اقتصادی برای جامعه محلی خواهد بود

همدان-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان همدان بابیان اینکه ثبت جهانی برای همدان نقطه آغاز تحول اقتصادی برای جامعه محلی خواهد بود به ضرورت تسریع درپیشرفت پرونده هگمتانه ومرکز تاریخی همدان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۲۹۱۸۵
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محسن معصوم علیزاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» اهمیت بسزایی در حوزه رقابت فرهنگی دارد، اظهار کرد: در آینده نزدیک ارزیابان یونسکو به مدت 5 روز در همدان مستقر خواهند شد تا عرصه و حریم مشخص شده مسیر جهانی شدن همدان بر اساس پرونده ارسالی به یونسکو را مورد بازدید و بررسی قرار دهند.

وی عنوان کرد: سایت تاریخی هگمتانه محور مهمی در پرونده ثبت جهانی است و از این رو ضروری است با حضور دستگاه‌های اجرایی و همکاری مردم موانع باقی مانده در این منطقه از شهر پیش از رسیدن ارزیابان به همدان رفع شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه ثبت جهانی برای همدان نقطه آغاز تحول اقتصادی برای جامعه محلی خواهد بود به ضرورت تسریع در پیشرفت پرونده هگمتانه و مرکز تاریخی همدان تأکید کرد.

وی عنوان کرد: در روزهای اخیر شاهد آن هستیم که شرایط برای حضور ارزیابان در همدان مطلوب است و فقط باید موارد مورد تأکید استاندار در به نتیجه رسیدن پرونده ثبت جهانی همدان سریع‌تر پپیگیری شود.

معصوم علیزاده حمایت همه جانبه و پای کار بودن شهرداری همدان را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: در برابر این میزان از پیگیری و همراهی نمی‌توان جمله‌ای جز قدردانی همه‌جانبه از سوی مردم همدان را به زبان آورد.

وی به حساسیت موضوع ثبت جهانی برای مردم همدان تأکید کرد و گفت: در پرونده ثبت جهانی همدان اظهارنظر جامعه محلی در مورد جهانی شدن همدان برای ارزیابان در نظر کارشناسی نقش حیاتی خواهد داشت و شاهد آن هستیم جامعه محلی حساسیت موضوع را دریافته‌اند و همراهی آنها با پرونده موجب شده است روند مثبت را در پیگیری و پیشرفت کار دریابیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان تأکید کرد: در هفته‌های اخیر رفع نواقص پرونده جهانی همدان در سایه حمایت استاندار و پای کار بودن شهردار همدان همراهی جامعه محلی و حمایت‌های کشوری نقش کلیدی ایفا کرد و موفقیت حاصل شد.

وی به جدیت کارشناسان میراث فرهنگی در راستای مرمت جداره‌های شهر و کاروانسراهای مسیر ثبت جهانی اشاره کرد و گفت: این اتفاقات اعتبار لازم برای آماده کردن مسیر ثبت جهانی تا آمدن ارزیابان را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار